Český Ráj 24.-27.7.2009

1. 8. 2009

Rok se s rokem sešel, páníci splnili svůj slib a vzali mě zase do Ráje :-) Přebývali jsme na chatě u páníkových rodičů, kde jsem okamžitě a neomylně obsadila to nejpohodlnější křeslo. Moc jsem si ho ale neužila, protože celé tři dny jsme poctivě výletovali:

První den ráno jsme jeli do Jičína, kde si panička chtěla prohlídnout nově opravenou synagogu. Na náměstí se zrovna konal trh a já jsem tak dlouho obcházela jeden uzenářský stánek, až to hodný pan řezník nevydržel a jeden voňavý čerstvě vyuzený párek mi dal. Mňam, mňam! Páníci na to jen závistivě koukali :-))) Z Jičína jsme se šli projít krásnou lipovou alejí na Valdštejnskou lodžii do Libosadu a pak zase zpátky do města na oběd.

Odpoledne jsme se ze vsi Borek vydali na stezku, která spojuje Podtrosecká údolí. Okolo stezky je spousta rybníků - Rokytnický, Hrudka, Vidlák, Krčák a Věžák, takže jsem si dosytnosti užila vodní radovánky :-)))

Ve Věžickém údolí se nebe najednou zaškaredilo a začala bouřka jako hrom. Dokonce padaly i kroupy! Nacpali jsme se s páníkama do takový malý kůlničky, kde už bylo asi deset lidí. Tak jsem honem dělala, že jsem strašně malinká, aby mě náhodou nevyšoupli ven.

To nejhorší na mě ale ještě čekalo... Cesta domů vedla kolem louky, kde se pásly krávy a kde byl nataženej takovej provázek, kterej mě zničehonic štípnul! Ale jak! Vřískala jsem jako na lesy a honem vylezla paničce za krk. Zbytek cesty jsem šla přilepená páníkovi u nohy, aby bylo každýmu jasný, že jsme tady spolu a že páník kousne každýho, kdo si na mě bude dovolovat. Uff, to byl ale den!

V neděli ráno se panička vzbudila a byla celá překvapená, že je půl devátý a já ještě funím v křesle. Ale co, páníci taky neměli nejrychlejší rozjezd :-) Ještě chvíli jsem lenošila na sluníčku na verandě a v půl jedenácté jsme konečně vyjeli.

Tentokrát jsme se vydali ze vsi Kacanovy na Hruboskalsko. Šli jsme po modré značce okolo Kopicova statku se sklaními reliéfy a pak po červené přes Bukovinu (kde si páníci dali výbornou domácí houbovou polívku a borůvkový koláč) až na zámek Hrubá Skála. Odtud jsme pokračovali po zelené do Lázní Sedmihorky, kde jsem se stala středem všeobecného obdivu. No nedivte se, mladá, krásná, inteligentní...

A protože po cestě nebyly už žádné provázky, dorazili jsme bezpečně po žluté značce až na hrad Valdštejn. Celý okruh měřil asi 12 km (pro páníky) a asi 50km (pro mě). Večer prý se na chatě ještě grilovalo, ale o tom už nic nevím, protože jsem zavřela kukadla a otevřela je až druhý den ráno :-)

V pondělí se vstávalo velmi brzy - asi v osm hodin - a za chvíli už jsme svištěli směr Střehom. Od rybníka na návsi jsme šli údolím Plakánek po žluté značce na hrad Kost. Cestou jsem se stihla několikrát vykoupat a ještě pozlobit páníka :-)

Od Kosti jsme pokračovali dál po žluté kukuřičným polem a loukami, ve kterých jsem se pořád ztrácela a znovu objevovala, až z toho šla páníkům hlava kolem. U Libošovic jsme odbočili na modrou, která nás dovedla do vsi Vesec, kde páníci obdivovali roubené chaloupky a kde se k nám na chvíli (dírou v plotě) přidal jeden místní jezevčík.

A pak už jen zpátky údolím Vesecký Plakánek do Střehomi, do auta a domů. Byl to krásný výlet. Páníci si do Brna přivezli spoustu zážitků, fotografií a jednoho docela unaveného ohaře :-)